Logo Vestfold Fylkeskommune Opplæringsløpet.no

Ønsker du flere tips til digitale aktiviteter i barnehagen?

Hvordan knytter man sammen digital lek og utforskning med rammeplanen? Jo, vi tar på IKT- brillene. Fagområdene i Rammeplanen er gode utgangspunkt for tverrfaglige tema når man vil arbeide pedagogisk med IKT. IKT- Brille, vår lille hjelper, bidrar med digitale forslag til nye pedagogiske aktiviteter, som gjør at alle barnehager enkelt kan ta i bruk teknologi sammen med barna. IKT- Brille vil komme med stadige forslag til inspirasjon og utprøving, som fort kan bli motivere til å utvikle nye digitale ideér til barnehagenes egne temaarbeid.

IKT-senterets satsing for barnehage,  IKT-Brille, gir forslag til digitale pedagogiske aktiviteter i barnehagen. Veiledningene er utviklet i samarbeid med enkelte barnehager.

Følg med her!

Aktuelt

Unikt samarbeid mellom Nøtterøy vgs og ungdomsskolene i nye Færder kommune

Elever på Nøtterøy videregående skole inviterte onsdag 20.9., elever fra ungdomsskolene Borgheim, Teigar og Tjøme til felles dag med temaet digitale medier. Dette er et tema som opptar elevene, og utgangspunktet for konferansen er hvordan forebygge netthets, og hvordan bruke digitale medier på en positiv måte. Et godt eksempel på hvordan en innefor RPHO kan få til […]

Les mer »

Aktuelt

Digital aktivitet i barnehagen – et godt tips

LA BARNA KNIPSE! Barna tar ofte bedre bilder enn oss voksne. Når du gir kameraet til barna kan du selv få en ny opplevelse av skogsturen, karnevalet eller bursdagsfeiringen. Mange barn klarer å fange her-og-nå øyeblikk, mens vi voksne ofte sier «se hit», eller «smil» når vi tar bilder. Bilder som barna tar, kan være […]

Les mer »