Logo Vestfold Fylkeskommune Opplæringsløpet.no

«Vurdering har stor innvirkning på hvor mye vi lærer» fortalte Amalie Wøien Karlsen, Christiane Bregård og Mari Øverby til siste kommunestyremøte i Svelvik før ferien.

God vurdering for læring bidrar til stor variasjon i opplæringen og vurderingen, og på den måten kan undervisningen tilpasses elever og grupper på en god måte. Det er mange veier for å nå kompetansemålene i fagene. Det er viktig at elevene blir bevisste på om de har lært det de skal lære, i stedet for å være opptatt av å bli fortest mulig ferdig med oppgavene.

Les her hvordan alle lærere i Svelvik har jobbet med vurdering for læring siden 2015.

Aktuelt

Skole prøver ut ny tentamensordning

Hvorfor organiserer vi tentamen og skrivedager slik vi gjør? Hvorfor lar vi elevene skrive en hel dag før vi så retter tekstene og gir elevene en tilbakemelding med karakter? Hvorfor legger vi ikke til rette for at elevene skal få mulighet til å endre tekstene sine ut i fra de rådene de får? Les hvordan […]

Les mer »

Aktuelt

Fixed mindset vs Growth mindset

Viktige perspektiver til arbeid med underveisvurdering. Hvordan hjelpe elvene til å nå målene sine? Se youtube-film her 

Les mer »